Níže jsme připravili slovníček pojmů s termíny, které používáme v běžném životě našeho tisku a s největší pravděpodobností se s nimi setkáte i na našem webu. V případě, že nebudete chtít některý pojem použít ve Vaší objednávce a nebudete mu rozumět, zavolejte nám. Rádi po telefonu vše upřesníme.
List papíru o určitém rozměru určený nejen k tisku.
Udává se počet barev na jedné straně papíru lomeno počtem barev na druhé straně, například 4/1 znamená čtyři barvy z jedné strany tiskového archu a jedna barva z druhé strany. Barevné obrázky se tisknou čtyřmi základními přímými barvami tzv. CMYK (C – Cyan (azurová), M – Magenta (purpurová), Y – Yellow (žlutá) a K – Black (černá).
Vytvoření promáčklin v místě, kde má dojít k ohybu papíru.
Soubor listů nebo složek, stejné velikosti, spojený u jedné hrany (hřbet bloku), knižní blok vnitřní část knihy sestávající ze zkompletovaných listů nebo složek spojených šitím nebo lepením
Znamená desktop publishing (zkráceně DTP) a pochází z angličtiny. Jedná se o tvorbu tištěného dokumentu za pomoci počítače. K tomu, aby mohl dokument vzniknout, je zapotřebí kromě počítače a obsluhy, obvykle DTP operátor nebo grafik, také sázecího počítačového programu.
Rozměr papíru vyjadřovaný v milimetrech udáním šířky a výšky. Např. A3 (297x420), A4 (210x297), A5 (148x210), B3 (353x500), B4 (250x353), B5 (176x250), B6 (125x176). Formáty A4, A5, A6, B4, B5 a B6 jsou formáty knižními a nejčastěji používanými.
Jedná se o vytvoření digitálních podkladů pro tisk. Cena je závislá na způsobu a náročnosti přípravy podkladů. Jestli se grafika tisku bude připravovat z vámi dodaných podkladů – loga, fotky, texty… anebo jestli bude nutno vše nově vytvořit (vymyslet) a navrhnout...
Jedná se o tíhu listu o velikosti 1 m2. Na této hodnotě je závislá tloušťka papíru – čím vyšší hodnota tím je papír silnější.
Místo přeložení papíru nebo kartonu.
Je písmová nebo slovní značka, graficky znázorněný název společnosti, firmy, výrobku, značky apod. Obvykle je použitý charakteristický typ písma (často výtvarně upravený). Pokud je logotyp důsledně používán (ve spojení s dalšími propagačními prvky), může se stát důležitou součástí propagačního stylu a firemní identity společnosti.
Smluvně sjednaný počet výtisků určité tiskoviny.
Kalibrovaný tisk pro správné nastavení barevnosti a kvality tisku.
Vyražení nebo proražení souvislé řady otvorů v daném místě pro snadnější odtržení např. částí lístků, kupónů, formulářů.
Viz. bigování.
Určitý počet listů (stran) spojených v jeden celek.
V1 – vazba drátem (katalogy, sešity).
V2 – lepená vazba (brožury o více listech).
Laminováním rozumíme při výrobě tiskovin pokrytí povrchu tiskoviny polypropylenovou či polyesterovou fólií. Takto upravený povrch má vysokou mechanickou odolnost a stoprocentně odolává vlhkosti (s výjimkou absolutního okraje laminované stránky, kde i při oboustranné laminaci může vlhkost zasáhnout papír). Vyžadujeme-li vodotěsnost, musí film přesahovat okraje papíru, a dojde k tzv. zakapsování. Polypropylenová či polyesterová fólie může mít různou tloušťku a může být lesklá nebo matná. dále čtěte zde